Építési projekt vezetés

Az építési projektvezetés (generál főépítésvezetés) és felelős műszaki vezetés szakmai tevékenység igénybevétele akkor ajánlott, ha egy magánszemély építtető az építkezését, illetve egy fővállalkozó cég az építőipari beruházását nem egy építőipari generál kivitelezővel kívánja megvalósítani (amely az építés-kivitelezés mellett szükségszerűen az építési projektvezetést is ellátja, díjazás ellenében), hanem az építőipari kivitelezési munkákat külön – külön szakkivitelező vállalkozókkal kívánja elvégeztetni.

Például az építőmesteri munkák, az épületszakipari munkák, az épületgépészeti munkák és az épületvillamossági munkák elvégzésére egyenként kíván szerződni a szakkivitelező vállalkozó cégekkel a magánszemély építtető, illetve a fővállalkozó cég.

Az építési projektvezetői (generál főépítésvezetői) és felelős műszaki vezetői szakmai tevékenység az építkezés megkezdésétől a használatbavételi engedély megszerzéséig minden, az építési projekttel, az építkezési beruházással összefüggő feladatot tartalmaz, teljes körű lebonyolítással – egy kézben összefogva.

Az építési projektvezető (generál főépítésvezető) elsőszámú fő feladata az építési projekt eredményességének a biztosítása, az építési projekt sikeres megvalósításához szükséges tervezési, előkészítési, szervezési, ütemezési, összehangolási, irányítási, folyamatos nyomonkövetési és ellenőrzési tevékenységek szakszerű ellátása.

Annak a biztosítása, hogy az építési projektben együttműködők tevékenysége összehangolt, előre megtervezett és minden szereplő részére előkészített program szerint történjen, a terveknek és a tényeknek megfelelően rendszeresen, naprakészen dokumentálva.

Az építési projektvezető jellemző feladatai:

  • az építtetői (megbízói) igények ismeretében szakmai javaslattételekkel közreműködés a kiviteli (műszaki megvalósítási) tervdokumentáció elkészíttetésében;
  • az elkészült tervek felülvizsgálata, a részletes terv észrevételezés elvégzése;
  • közreműködés az építési projektben résztvevők kiválasztásában, közreműködés a kivitelezői ajánlatok bekérésében és felülvizsgálatában, elbírálásában;
  • aktív részvétel a (beszállítókkal, vállalkozókkal, alvállalkozókkal) lefolytatandó tárgyalásokban;
  • a szerződéstervezetek felülvizsgálata, észrevételezése, részvétel a megkötendő szerződések előkészítésében és véglegesítésében, a szerződések mellékletét képező dokumentumok (pénzügyi terv, időterv, költségterv stb.) elkészíttetése;
  • az építési projektben közreműködők tevékenységének tervezése, megszervezése, összehangolása, ütemezése, a feladatok szétosztása, az építési projekt folyamatos nyomon követése, a különböző tevékenységek koordinálása, felügyelete, szakmai irányítása, műszaki és gazdasági ellenőrzése;
  • a terveknek és a tényeknek megfelelő rendszeres dokumentálása, valamint a felelős műszaki vezetői szakmai tevékenységek ellátása.